ACTIVITATEA DE CONTROL ÎN DOMENIUL RELAŢIILOR DE MUNCĂ ȘI AL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ, ÎN PERIOADA 12.08. – 23.08.2019

Spread the love

Prin
Programul cadru de
acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2019
,
aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că
unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului
îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea
descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt,
reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.

Activitatea
zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate,
sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate
fiind comunicate, zilnic, către Inspecţia Muncii.

Rezultatele obţinute la nivelul
judeţului Alba, în perioada 12.08.-23.08.2019, în activitatea de
control, sunt redate mai jos.

În
domeniul relaţiilor de muncă
:

Total
unităţi controlate: 50

Numar
de salariați ai angajatorilor controlati : 400

Din
care – femei : 140

Număr
deficienţe constatate: 70

Valoarea
amenzilor aplicate : 5.800 lei

Nr.
sancţiuni aplicate angajatorilor : 5

  • 4
    amenzi în cuantum de 5.800 lei;
  • 1
    avertisment;

Principalele
deficienţe stabilite în controale:

  • neplata
    orelor suplimentare si neacordarea concediilor legale de odihna,
    anuale;
  • neplata
    drepturilor salariale la termenul prevazut in contractul individual
    de munca;
  • neacordarea repausului saptamanal și
    a sporului aferent;
  • neconducerea corecta a evidenţei
    timpului lucrat ;
  • contractele individuale de muncă nu
    au fost completate cu clauze referitoare la criteriile de evaluare a
    activităţii profesionale a salariaţilor aplicabile la nivelul
    angajatorului;

În
domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă
:

Nr.
total unităţi controlate: 40

Număr
deficienţe constatate: 66

Număr
de măsuri dispuse : 66

Angajatori
sancționați: 14

Nr.
sancţiuni aplicate: 23

Din
care : – 23 avertismente;

Nr.
evenimente în curs de cercetare: 2

Principalele
deficienţe stabilite în controale :

Cu
stimă,

  • Lipsa
    fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la
    angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
  • Lipsa
    evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională
    pentru activitățile
    desfășurate.
  • Lipsa
    autorizării inițiale și a verificărilor periodice a
    echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.

  • Lipsa
    instruirii periodice a lucrătorilor.
  • Organizarea
    necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform
    noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si
    completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii
    securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
  • Lipsa
    instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile
    desfășurate.
  • Desfășurarea
    activității fără efectuarea examenului medical la angajare
    și/sau periodic a lucrătorilor.

INSPECTOR
ŞEF

ing.
Ursales Izabella

Post-ul ACTIVITATEA DE CONTROL ÎN DOMENIUL RELAŢIILOR DE MUNCĂ ȘI AL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ, ÎN PERIOADA 12.08. – 23.08.2019 apare prima dată în Ziarul Apulum.


Source: Stiri Blaj

Comentarii

Comentarii